måndag 4 augusti 2008

Vad säger Ni?



Jag äger 2 underbara badkar-eller de har potential som jag brukar säga till maken.


Ett med emalj som är skadad och skulle behöva målas om med ngn jättegiftig 2 komponentsfärg efter en rejäl blästring, reemaljering är fööör dyrt tyvärr. Men det är en sånn stilig pjäs med lejonfötter och så...


Men jag gillar detta nästan mer(den övre bilden), det har en härlig form-lite mer smäcker form, det skulle "bara" behöva galvas om. Det positiva är att vi har "galv" connections.

Vad tycker Ni? Är inte detta galvade lite roligare? Skickade med en bild från ett inredningsreportage där ett snarlikt badkar finns med.
Båda badkaren följde med i husköpet i ett av uthusen-Vilket skall vi välja?? Tänker att emaljbadkaret kan med sin rostiga utsida bli ett utmärkt utomhus badkar till ngn mysig uteplats, eller??

Det i emalj har jag ingen bild på det står så tokigt i "bon" så ni får fantisera ett men lejjonfötter och lite högre huvudända- ett hederligt gammalt badkar alltså!


Jag röstar NOG för det galvade! Nu gäller det bara att få med maken på noterna *ss*. Eller vad tycker NI?

2 kommentarer:

Kajsa Bergman Fällén sa...

Det galvade är jättefint! MEN håller det värmen på badvattnet? Jag har ett mer modernt badkar i tunn plåt och det är totalt värdelöst på det sättet, badvattnet blir kallt på ett kick. Gjutjärnsbadkar hade vi tidigare och då kunde man ligga och gona sig lääääng :)

Ullis/Leva på landet sa...

Tror nog att båda skulle göra dig jättebra. Låter ju lite dyrt att fixa till det ena. Det galavde kommer också att bli jättesnyggt. Ska bli så kul att se vad ni gör.

Ha en riktigt skön helg!
Kram Ullis