söndag 10 augusti 2008

Amatörtider!!

Delikatess-smörstekt abborre *mmmm* Jätte gött!!! Igår kväll....
Idag högg vi in på älgbiffen till kvällen! Det känns så härligt att få äta helt "glad" mat, frigående och välmående utan stängsel och medeciner.

Nu till något annat...*hrrm rodnar*

Det finns proffs och så finns det amatörer, jag hör väl då till den sista sorten åtminstone när det gäller kräftfiske!!

Vi hade för mig ny sorts burar till kräftfisket;

Så när jag skulle vittja i morse så var 3 av 4 burar ÖPPNA (eftersom jag uppenbarligen inte lyckats stänga dem) så, fångstrapporten blev 20 kräftor.


Men jag är inte den som ger mig-jag lade i igen ikväll och maken och barnen är nere och vittjar för fullt! Tror Ni det blir vättre lycka denna gången??
Jag slängde i burarna när jag och ungarna drog på fisketur utan maken-för första gången ger jag mig ut med barnen i båten med motor dessutom och till andrasidan sjön! Men det gick bra och barnen fick provköra båten...6 Åringed drog en abborre-han är ju storfiskaren i familjen han.
Vackert är att se den stolta blicken på ett barn när de törst köra motorbåt och lyckats lista ut HUR man skall göra det dessutom....
Ps vi har en 2 hästars utombordare så det kommer inte upp i några hiskeliga knop...tänkte tillägga för alla ev ängsliga läsare!
Nu menar maken att vi skall frossa i glass!??! Tja visst ser det ut som bikinisäsongen är över? *Spanar ut genom fönstret*
Får hålla in magen i badhuset-VISST??
Kramis på Er!


1 kommentar:

Ullis/Leva på landet sa...

Så gott det låter. Man kan ju inte lyckas jämteller, *s*. Hoppas att det går bättre med kräftfisket denna gång.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis