måndag 4 augusti 2008

En regntung härlig måndag!

Idag är skyarna regntunga, det gillar jag ibland! Jag är en soldyrkare men behöver ngn dag med regn för att få ro att städa och grejja.
Idag hoppas jag kunna få upp gardiner i matrummet-vi får se om jag lyckas!!

Det vanliga bestyren skall åxå klaras av och så utmaningen för dagen att få ut syrrans häst som bor hos oss under veckan. Han har surat på mig i 2 dagar nu och vägrar komma ur hagen



Denna vy bjuds från mitt ena köksfönster, idag regntung men vacker! Trädet är en lönn som skänker oss mycket ögonfröjd och härlig skugga och ljusskiftningar på gården, framförallt ger det vår omgivning karaktär-vad går väl upp mot ett över 100 årigt träd?!?

Gamla träd symboliserar skönhet och på någotsätt trygghet...






Bakom den utblommade jasminbusken kikar en kabelrulle fram, en
vackert grånad pryl som har tänat som trädgårdsbord hos oss tills vi blev
för stor familj, nu är den blombord....

Snygg i vilket fall är den där den kikar fram!










Slänger med en bild på en present jag fick av min rara moster,
den står nu på linneskåpet i matrummet, jag skulle behöva få
dit ngt på höjden, men det kommer nog....en annan dag! *s*






Close up!
Har DU sett rödlöksljus tidigare? Det har inte jag, men de var välgjorda, handmålade och oerhört detaljrika! Vet inte om jag vill tända dem....




Ha det så gott och ta vara på dagen!

Kram!

Inga kommentarer: