måndag 25 augusti 2008

Det lilla projektet är inte riktigt färdigt....

Veckan som var kändes hektisk, jag har påbörjat det lilla projektet jag pratade om, men det är inte FÄRDIGT.

Getingarna har gjort veckan hektisk på många sätt. Dels har jag nog ägnat en 50% tjänst åt att jaga asen och så har de bjudit på gråt och tandagnisslan under 2 dagar.

I lördags så skulle vi ha kräftskiva och alltsomallt skulle vi bli 13 personer så det var lite pyssel innan-även om jag tog det enkelt. Men mitt i allt förberedande och sysslande så hör jag äldsta grabben illtjuta. Han hade blivit stungen i lilltån, och sooom han grät och skrek.
Snabbt gav jag honom en clarityn en alvedon och en ispåse på bettet. Jag brukar inte vara snabb med medikamenter men denna gången tänkte jag "nu öser jag på för säkerhetskull".
Han tokgrät i en timme, småsnyftade i en timme till och tillslut somnade han helt utmattad i soffan-lagom till gästerna kom....*puhhh*
Det gick bra, bettet blev inte stort och han vaknade till lagom så han fick mat i sig tillsammans med oss men han var inte sigsjälv under kvällen.

Så igår, alla utom maken satt vi och åt lite rester vi 15 tiden och myste på INNE eftersom det inte går att sitta ute i det härliga vädret för de randiga stidsplanen som sömnigt surrar runt och verkar vara på hugget.
Jag säger alltid åt ungarna att vara lugna och inte springa omkring och vifta när getingarna kommer in. Alla löd utom äldsta "ungen". Min 9 åring sprangomkring som ett jehu och hojtade över denna geting som surrade runt hennes huvud. Detta resulterade i att getingen fastnade i hennes hår och när hon försökte dra den ur håret så....ja-ni fattar....den stack henne i HALSEN!
Samma procedur:clrityn, alvedon, ispåse och 2 timmars gråt och tandagnisslan! Halsen är ju lite känslig ifall sticket hamnar i en lymfkörtel.
Men det lade sig fint, så clarityn,alvedon och en ispåse är att rekomendera! Nu är troligen inte ngn av mina barn allergiska så det kändes skönt.

Idag-Måndag och nya tag!
Idag hade jag tänkt mig en liten tur till Kol & Rosor får se om det kan vara öppet där. Och om mina ungar är på humör att följa mig villsäga.
Jag skall nog färdigställa mitt _lilla_ projekt dessutom.

Solen skiner och det är en vacker dag idag-fånga den och njuuut! Ta dig tid att se på de små krypen hur förunderliga och faktiskt otroligt vackra de är i sina "kostymer". Ta dig tid att meditera över naturens förunderligheter!

Kramis!!

Ps
Till kräftskivan var vi så tråkiga och hade papperstallrikar och engångsbestick-men WOW vilken befrielse att inte behöva kånka disk! Bara slänga och plocka fram desserten och koka kaffet och sitta och prata istället för att tänka på disken och se stooora högar på diskbänken-underbart!
Så tråkig tänker jag vara nästa gång med! "Less is more"!


1 kommentar:

Ullis/Leva på landet sa...

Getingarna har inte varit kul. Mannen höll på att få en geting i munnen idag när ha åt äpple ute. Var bara tur att han hann se den. tur att det gick så bra med barnen.

Kram Ullis