måndag 28 juli 2008

Värmeslag och åskdunder!

Åhh vilken helg, vilket väder! Idenna värmen har jag inte hållt mitt löfte att "finslipa" och visa upp min låda som jag släpade hem från mormor.
Men jag har heltenkelt struntat i att ta itu med den. Istället har vi tagit itu med badstränder och bikiniångest!


Igår hade vi det mest härliga åskväder! Tråkigt nog så omkom det 2 personer i åskan i en by inte allt för långt ifrån vår. En tankte till deras anhöriga....

Jag tänkte istället att jag kunde visa en anna sak jag släpat hem för 13 år sedan då min första svärmor flyttade och hade den stående i sin källare.
Jag har alltid älskat denna lilla låda men min 1a sambo älskade den abslolut inte den-han mer avskydde den för den var så ful.(???????)
Min man som jag har nu han gillar den med-betyder det att vi är ett "perfectmatch" ?

Det tog mig mod att lägga penseln på denna lådan som i sin perfekta storlek har varit nattduksbord, telefonbord, rumsbord, sidobord, fotoförvaring(det har den alltid varit) och nu sist pall. Men den belv verkligen finare i vitt-eller vad tycker Ni?

Här kommer en liten kavalkad med denna lådan iallafall:


Här är den innan penseln.....jag var pirrig-tänk om jag skulle ångra mig??
















Såhär blev det efter ett två varv med matt vit färg!











Står nu i ett hörn i matrummet och tjänar som extra sittplats ifall det kniper, den har ju så praktiska handtag på sig!














3 åringen förälskade sig i en kista med fårskinnsfäll då vi var på en husvisning och tyckte att vi kunde väl köpa den kistan med det luddiga på-men vi kunde trolla fram en sån hemma!
Fällen som ligger på fick jag av samma svärmor till äldsta dotterns vagn när hon föddes. Fåret är uppvuxet i samma by som svärmorn bodde i då! Lite kul med lokala prylar....
Fällen har legat i alla 4 barnens vagnar samt sängar vintertid och tjänar nu som bolster i vårt matrum! Mycket praktisk gåva! *gillar*
Tror ni att min minsting är en sakletare på uppväxt? Vem vet, vem vet! Hoppas jag har en framtida sakletare i henne med! Min äldsta dotter gillar också!!

Jag har min kusin på besök i en vecka och vi skall nu "fånga dagen" och strunta i alla måsten och pysa till stranden idag!

Det gäller att de det vackra idagen idag!

Har Du "fångat en dag/stund" idag?

2 kommentarer:

himmelstorpet sa...

Din blogg rubrik kunde ha varit jag ;)
Än har jag inte vågat att lägga in min sida här...men kanske nångång
Lådan var ju ett fynd,ibland finns dom nära..det gäller bara att få upp ögonen för dom !
Tack för titten /snurran
snurrans.blogg.se

Ullis/Leva på landet sa...

Jätte fin låda. Tycker att den passar så bra i vitt. Det var ett rejält åskväder vi hade i går och åt ditt håll var det nog mycket värre än vad vi hade.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis