onsdag 23 juli 2008

...ta dig tid att se skönheten...

Olika saker är vackra för olika människor.
"The beauty is in the eye of the beholder"
är ett vackert uttryck i sig.

Ofta går skönheten oss förbi för vi har så bråttom att hinna med allt vi "måste"-åh även jag eller i synnerhet jag....Jag har hunnit fundera lite idag vad jag skall med denna blogg- som jag skaffat mig i all hast- skall ge mig och det är kanske en liten "morot" att stanna upp och se det vackra för att kunna ge mig möjligheten att förmedla den till er andra.... Konstigt att det är lättare att göra saker för andra än för sigsjälv-där är en sak till jag behöver jobba på. *hm*












Skönhet-syskonkärlek i all hemlighet inför kameran....








Skönhet att få växa upp på landet....





.......att fånga ett foto genom bilfönstret när man är 5 år och
känna gädjen över natuen!





Här är det 3 åringen som är i farten med kameran från hennes perpektiv i bilen idag.
Litegrann har denna bilden med bloggens namn att göra, eller hur jag kom att få det smeknamnet av en gammal granne. Denna trälår släpade jag till mormors förråd som 17 åring. Var jag fått den ifrån minns jag inte men när jag såg den idag i mormors föråd så frågade jag om jag fick den. "Visst får du det, den är ju din!"
Syrran fyllde i minnesluckan min och beskrev att hon trodde att den skulle innehålla massor av spännande "stinasaker"-men blev besviken när mormor fyllt den med gamla skor-som dessutom INTE var "stinas".

"Sakletarstina" det smeknamnet eller kanske öknamnet fick jag av en granne som tyckte jag släpade hem en massa grejjer endel "mindrebra" och andra "inteallsbra" han kunde inte hjälpa att han inte förstog bättre det var ju helt underbara prylar alltså.

Vad som kommer att hända med denna trälår kommer ni att få veta, om inte imorgon så efter helgen!
Och att försöka fåtill korta inlägg? Är det något att sträva emot?






1 kommentar:

Monica sa...

Det ser ju bra ut det här! Kul bilder av barnen. Jag har några såna på min blogg med - lite annat perspektiv som sagt.

Nej, korta inlägg är ingenting för mig heller. Jag är gammal humanist med en fil mag i engelsk litteratur så jag är bra på att skriva lååångt. Inte alls lika flitig med kameran!

Jag kikar snart in igen.
Tack för trevlig läsning!

(Lycka till med statistik-funktionen.)

hälsningar

Monica
www.jordochdjur.se