tisdag 22 juli 2008

Det kom plötsligt!

Hoppsan, skaffade mig en blogg! Jag brukar ju besöka lite inredningsblogar och sådär och kunde väl tycka att det skulle vara kul att pröva på själv! Så i pausen från att röjja runt med allt möjligt medans jag tog mig en kopp kaffe så hade jag fipplat till en blogg. Puhh-ibland är man lite fööör ifarten.

Hoppas att det kommer att glädja någon, om inte annat så kommer kanske jag att tycka det är skojj! Vi får se....


Att jag är en Kärring är inget man skall känna sig orolig för-tvärtom så har maken lärt mig att en kärring är en kvinna som klarar sig bra själv.
Det kommer från den tiden då männen drog ut i "business" och var borta länge. Kvinnorna blev kvar i flera månader för att sköta allting som kom med livet som var mycket hårt på den tiden, de kvinnorna blev att kallas kärringar.
Det var ju ett enromt ansvar de hade och att de klarade av det var ju det som gjorde att männen hade ngt att komma hem till.

Så kärring-"en liten man", det är en komplimang (anser maken iallafall) men om man kallar en man för kärring är det en skymf-fast det visste ni väl redan.

Så-nuförtiden har jag inget emot att bli kallad kärring-frågan är om andra försår att de ger mig en komplimang då de säger kärring till mig....Fast å andrasidan har det inte hänt så ofta...vad jag har hört i allafall. *ss*

Nej, nu är det till syslorna igen, har rivit ur utedasset så det kanske kommer att komma ngn bild därifrån när jag fixat till det.

Inga kommentarer: